V pondelok vidíte do sveta pivárov, v utorok rozumiete ženám na materskej.
Tento týždeň vám v IN² predstavíme ženu, ktorá so svojou PR agentúrou patrí k tým najúspešnejším na slovenskom trhu. Keď som prvýkrát uvidela Silviu Kušnírovú a jej tím, jediné, čo mi napadlo, bolo slovo Fantastic four. Štyri krásne ženy, z ktorých každá je niečim výnimočná, stáli pri zrode agentúry. Tá sa už medzičasom rozrástla o ďalších ľudí. V rámci PR májú za sebou množstvo úspešných spoluprác, za ktoré si v minulosti jednotlivo vyslúžili ocenenia SABRE AWARDS či GLOBAL SABRE AWARDS.
Wellin Nagyova, kushiblog.com
1. Prečo a kedy ste sa rozhodli pracovať v PR?
Od malička som túžila byť novinárkou a o PR alebo marketingu som dlho ani len neuvažovala. Pracovala som na svojej novinárskej kariére, robila to, čo ma baví, získavala ceny a štipendiá, vrátane toho v CNN. Dlho som mala pocit, že nič iné ani neprichádza do úvahy, až prišla únava. Nie tak fyzická ako skôr pochybnosti či to, čo robím, mi už nezačína viac brať, ako dávať. Logickou voľbou bolo práve PR, kde som veľmi rýchlo zistila, že mi to prirodzene sedí kombináciou zručností.
2. Čo vás v práci najviac inšpiruje?
Výsledky.
3. Čo máte na svojej práci najradšej?
To, že každý môj deň je úplne iný a každý jeden deň musím byť schopná improvizovať a obstáť v niečom inom.
4. Čo máte na svojej práci najmenej rada?
Excel :). Úspešne sa mu vyhýbam a všetko “tabuľkové” delegujem na ochotné kolegyne.
5. Bez čoho si neviete predstaviť svoju prácu?
Bez ľudí. Všetko je to o nich a som rada, že práve na ľudí mám nos aj šťastie. Môj tím v SKPR STRATEGIES je úplne skvelý. PR je vo všeobecnosti “people job”. Nie je to nič pre introvertov, keďže PR práca vás núti neustále komunikovať. S ľuďmi tu pracujete aj pasívne – pri vymýšľaní stratégií a úvahách, čo si myslia jednotlivé cieľové skupiny, čo chcú, ako ich dokážete o niečom presvedčiť.
Na fotografií Silvia Kušnírová a časť jej tímu: zľava – Kateryna Matušková, Soňa Lexmanová a Blažena Sedrovičová
SKPR STRATEGIES
6. Akú radu by ste dali budúcim študentom, ktorí by tiež chceli pracovať v PR?
Aby si neidealizovali PR alebo práve naopak, aby nezužovali vnímanie PR na úroveň “vybavovania” pozitívnej publicity, ale chápali ho v celej jeho šírke. Chcela by som im poradiť, aby si cibrili svoju empatiu, strategické myslenie a kreativitu a snažili sa mať čo najväčší prehľad. V PR potrebujete mať v pondelok insight do sveta pivárov, v utorok musíte rozumieť po čom túžia ženy na materskej a v stredu cestujete na prezentáciu k najnovším IT technológiám.
7. Ako najradšej trávite svoj voľný čas?
Mojím “problémom” je, že ma všetko veľmi baví a mám množstvo záujmov. Veľa čítam, športujem, v New Yorku študujem diaľkovo výživu, učím sa ďalší cudzí jazyk, varím, milujem módu, veľa cestujem. Venujem sa sebarozvoju a najnovšie som založila KUSHI blog, kde chcem ľudí inšpirovať k tomu, aby na seba nezabúdali a boli k sebe dobrí.
8.Ako vyzerá váš bežný deň?
Ani jeden môj deň za posledných 10 rokov sa nepodobal na ten predchádzajúci. Ak by som mala popísať ten dnešný – stredu, vyzeral by asi takto:
AM Vstávam o šiestej, zacvičím si, pripravím zdravé raňajky, vybavujem prvé maily, dolaďujem diár na daný deň, prichádzam na poradu, kde s kolegami hodnotíme naše kampane, plánujeme prácu a úlohy. Prichádza klient, na ktorého kampani sme pracovali a o týždeň sa spustí.
PM Mám pred sebou stretnutia so šéfom vydavateľstva, s ktorým realizujeme spoločný projekt alebo s grafikom, s ktorým doťahujeme vizuály našich advertoriálov. Pokračujem na fotení pre ďalší PR projekt, medzitým odpovedám na maily, konzultujem s kolegyňami ako bežia ich projekty a začínam sa tešiť na víkend, kedy je práca striktným tabu. Som totiž presvedčená, že “work-life balance” je nevyhnutný a myslím si, že neschopnosť ustriehnuť hranice medzi prácou a oddychom môže veľmi rýchlo viesť k vyhoreniu a únave.
Myslíš si, že práve toto by bola práca, ktorá by ťa v živote bavila? Máš analytické myslenie, vieš pracovať s textom a tvojou doménou je kreativita? Poď si svoje sny splniť do Holandska na Fontys University of Applied Sciences a študuj napríklad International Marketing. Viac infomácií, nielen o štúdiu v Holandsku, nájdeš TU.
Janka Slačková